Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej w Pagorzynie

Szkoła Podstawowa
im. św. Jadwigi Królowej
w Pagorzynie

38-305 Lipinki

Pagorzyna

Tel: (13) 447-70-09

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 374144
  • Do końca roku: 277 dni
  • Do wakacji: 84 dni

Kartka z kalendarza

Język angielski

 

 

22.06.2020 – 25.06.2020

W tym tygodniu chcę Wam zaproponować łączenie przyjemnego z pożytecznym. Na pewno oglądacie bajki. Żeby czas spędzony przed ekranem nie był zmarnowany, polecam serię świetnego materiału powtórkowego z j. angielskiego. Oto krótkie filmiki edukacyjne dla klasy I od wydawnictwa MacMillan:

https://www.youtube.com/watch?v=H6YYJLYW_JE&list=PLDee6s2yAuvvgnBzOlBT48YtVZ64A_Soj&fbclid=IwAR2Q71kLhT0cmoYCsaGaJSa0IB8qnqJnDHsR4oQK4byco65_hhaG5Zkn5eQ

 

8.06.2020 – 10.06.2020

Dzisiaj powtarzamy unit 8. Na tym etapie ważne jest, aby każdy z Was pamiętał już wszystkie nazwy zwierząt domowych.

Podręcznik, str. 59 zad. 16 . Look, there’s Cindirella and animals (zobacz, jest tu Kopciuszek i zwierzęta). Posłuchaj nagrania 30, z opisami zwierząt. Zatrzymuj nagranie po każdym opisie i odgadnij o jakie zwierzę chodzi.

Ćwiczenia str. 59. Wykonaj zadanie 15 - wpisz nazwy zwierząt, które widzisz na obrazkach 1-5, wybierając je spośród wyrazów z ramki. Następnie powiedz It’s a (cat).

A teraz Samoocena. Jeśli potrafisz powiedzieć po angielsku co przedstawiają wszystkie rysunki w danej ramce, przyklej przy niej naklejkę z końca zeszytu ćwiczeń z rozdziału 8 (jeśli nie masz naklejek, narysuj wesołą buźkę). Jeśli nie do końca potrafisz nazwać obrazki - wstaw smutną minkę lub coś wg własnego pomysłu, a potem powtórz jeszcze raz wszystkie wiadomości np. ze słowniczkiem na końcu ćwiczeń lub zaglądając do zeszytu.

Na zakończenie ćwiczenia ze strony 86.

 

 

1.06.2020 – 5.06.2020

Lekcja 1

Today, it’s story time. Czas na historyjkę.
Podręcznik, str.64. Popatrz na obrazki. Myszka Minnie pokazuje Myszce Miki swoje nowe zwierzątko - chomika. Spróbuj zgadnąć, co wydarzy się w historyjce?
Posłuchaj historyjki (CD 3.25- wersja aktorska lub CD 3.26 - wersja lektorska). Znajdź odpowiedź na pytanie: Does Mickey like hamsters?/Czy Miki lubi chomiki?
Włącz nagranie jeszcze raz. Tym razem zatrzymuj je po każdej wypowiedzi i powtarzaj ją na głos.
Następnie popracuj w Zeszycie Ćwiczeń, na stronie 64:
Ćw. 9 - połącz postacie z nazwami ich zwierzątek i napisz wyrazy po śladzie. Następnie przeczytaj je i połącz z odpowiednimi rysunkami, mówiąc I’ve got (a dog).
Ćw. 10 - uzupełnij każde zdanie właściwymi wyrazami z ćwiczenia 9.

Lekcja 2

It’s a cow. Opisywanie zwierząt gospodarskich.
Czy znasz te słowa?
chicken (kurczak)
cow (krowa)
pig (świnka)
sheep (owca)
Na początek ćwiczenie 11 ze str. 65 w podręczniku. Posłuchaj nagrania CD 3.27 i zdecyduj, czy opisy są zgodne ze zdjęciami, czy też nie. Zatrzymuj nagranie po każdym opisie, podaj odpowiedź YES lub NO. Teraz przejdź do strony 66. Zadanie 13. Posłuchaj nagrania (CD 3.29) z odgłosami zwierząt i podaj numery odpowiednich zdjęć. Następnie posłuchaj drugiej części nagrania i podaj nazwy zwierząt, które wydają dane odgłosy. Na zakończenie wykonaj ćwiczenia 11,12, 13 i 14 ze stron 65-66 z zeszytu ćwiczeń.

 

 

25.05.2020 -29.05.2020

A party, a party, hooray, hooray! – nauka piosenki.

Dziś nauczymy się piosenki i utrwalimy poznane słownictwo. Pojawią nam się także poznane już wcześniej produkty spożywcze, nazwy zabawek, ubrań oraz kolory.

Podręcznik str. 62. W ćwiczeniu 5 widzimy powiększone fragmenty różnych elementów dużego obrazka ze stron 62-63. Co to za elementy? To latawiec, piłka, ryba, ptaszek, jabłko i mysz. Przeczytaj i przypomnij sobie te wyrazy po angielsku. A teraz spróbuj znaleźć na dużym obrazku odpowiednie myszki: a mouse with a ball, a mouse in a boat, a mouse with a kite.

Posłuchaj piosenki (nagranie 3.22) o przedstawionym na obrazku przyjęciu. Wskazuj zwierzęta i produkty spożywcze, o których w danym momencie mówi piosenka. Ponownie włącz nagranie, przyłącz się do śpiewania. Możesz też zaśpiewać z wersją karaoke (nagranie 3.23).

Ćwiczenia str. 62:

Ćw. 5 – pokoloruj oznaczone kropkami fragmenty rysunków, aby zobaczyć co przedstawiają. Nastepnie przeczytaj wyrazy i zaznacz „tikiem” (˅) te elementy, które są przedstawione na rysunku.

Ćw. 6 – narysuj latawiec po śladzie. Uzupełnij wypowiedź chłopca właściwym wyrazem spośród podanych.

A teraz powróć do podręcznika. Spójrz na ćwiczenie 7. Nazwij proszę wszystkie pokazane zwierzęta (a dog, a cat, a rabbit, a mouse, a bird, a duck, a horse), a następnie odszukaj 7 słów ukrytych w wężu wyrazowym.

Podręcznik str.63 zad. 8. Ponownie popatrz na duży obrazek, zobacz – myszki i ptaszki mają swoje numerki. Posłuchaj nagrania 3.24, w którym dzieci bawią się w zgadywankę. Powiedz, które zwierzę zostało opisane w nagraniu (zatrzymuj nagranie po każdym opisie).

Ćwiczenia str.63:

Ćw. 7 – popatrz na rysunek i podaj nazwy jego ponumerowanych elementów. Następnie przeczytaj podane wyrazy i wpisz je obok właściwych numerów przy rysunku.

Ćw.8 – napisz po śladzie wyraz, przeczytaj zdanie. Pokoloruj sukienkę Kopciuszka w ćwiczeniu 7 zgodnie z informacja podaną w zdaniu.

 

 

18.05.2020 - 22.05.2020

Lekcja 1

Jesteście już gotowi by poznać nowe słowa. Nowym tematem są zwierzęta domowe, a nowy rozdział zatytułowany jest MY PARTY, czyli “moje przyjęcie”.

Jeśli chodzi o nazwy zwierząt domowych to jestem przekonana, że znacie już przynajmniej ich część, na przykład z przedszkola.

Sprawdźmy:

bird – ptak
cat - kot
dog - pies
duck – kaczka
mouse - mysz
rabbit – królik

Macie w domu któregoś z wymienionych pupili? Jeśli coś mamy/posiadamy, to mówimy:

I’ve got a (cat) = Ja mam (kota).

Podręcznik str 60:

zad.1. Look, this is Cindirella (Kopciuszek). Posłuchajcie rymowanki (CD3.17) kilka razy, a kiedy już się z nią zaznajomicie, możecie zaśpiewać z wersją karaoke (CD3.18).

Zad. 2. Wysłuchaj nazw zwierząt i powtórz. Zwróć uwagę na poprawną wymowę.

Na zakończenie wykonaj ćwiczenie 1 i 2 na str. 60 w zeszycie ćwiczeń:

ćw. 1 - Napisz wyrazy po śladzie, przeczytaj je i połącz z odpowiednimi rysunkami.

ćw. 2 - Narysuj zwierzęta po śladzie. Następnie przeczytaj wyrazy pod rysunkami i zakreśl ten, który jest zgodny z rysunkiem.

Lekcja 2

Czy pamiętasz nazwy zwierząt z poprzedniej lekcji? Czy pamiętasz zwrot I’ve got?

Podręcznik str. 61:

Zad.3. Look: a hamster (chomik), fish (ryba), a horse (koń), a tortoise (żółw). Zapamiętaj te nazwy. Posłuchaj nagrania CD3.20 i podaj numer zdjęcia, którego dotyczy dany opis.

Jak odpowiemy na te pytanie:

Have you got a pet? (pet=zwierzątko domowe) Mamy dwie możliwości:

Yes, I’ve got (a cat). lub No.

A teraz ćwiczenie 4. Na podstawie nagrania CD3.21 dopasuj zwierzę do jego właściciela. Uwaga, dwoje zwierząt nie pasuje do żadnego dziecka.

Ćwiczenia str. 61 zad. 3 i 4:

ćw. 3 - napisz wyrazy po śladzie, przeczytaj je i połącz z rysunkami zwierząt i ich cieniami,

ćw. 4 - przeczytaj zdania pod ramkami, narysuj właściwe zwierzęta i pokoloruj je według opisów;

 

11.05.2020 – 15.05.2020

Lekcja 1
Opisywanie ubrań odpowiednich na różną pogodę.
Hello, how are you? Dzisiaj powtórzymy słownictwo i dobierzemy ubrania odpowiednie do danej pogody. Czy pamiętasz wszystkie nazwy ubrań? Jakie ubrania możesz założyć na stopy/na nogi/ na ramiona/głowę?
A teraz pytanie: jaką lubisz pogodę? Dlaczego powinno się nosić ubrania odpowiednie do pogody?
Spójrz i zapamiętaj:
It’s hot. (jest gorąco)
It’s cold. (jest zimno)
scarf = szalik
shorts = krótkie spodenki
Podręcznik, strona 58. Popatrz na zdjęcia w ćwiczeniu 13. Posłuchaj nagrania (eDesk CD3.15) i wskaż odpowiednie zdjęcie. A teraz poćwicz mówienie w j. angielskim. Popatrz na obrazki w ćwiczeniu 14. Is it hot? Is it cold? Twoim zadaniem jest dopasować ubrania do odpowiedniej pogody. Wskaż osoby na obrazkach i opisz jakie ubrania dopasowałeś do każdej z nich: It’s cold. I’m wearing (purple boots),... itd.

Wykonaj plakat przedstawiający ciepłą i zimną pogodę oraz dwie odpowiednio ubrane osoby. Podpisz rysunki: It’s cold. I’m wearing ….. and …………
It’s hot. I’m wearing …… and …… .
Zdjęcie pracy proszę przesłać na adres: wiolamitus@interia.pl

Lekcja 2
Dzisiaj powtarzamy to, co już umiemy. Kończymy rozdział 7. Na tym etapie ważne jest, aby każdy z Was pamiętał już wszystkie nazwy ubrań, a także rozróżniał zwroty Put on.., I’m wearing…, It’s hot/cold… Chciałabym, aby na koniec dzisiejszej lekcji każdy z Was rzetelnie dokonał swojej samooceny - tak jak robimy to w szkole.
Zaczniemy od zeszytu ćwiczeń, str. 58:
ćw. 13 - pokoloruj termometr na czerwono, jeśli dziecko jest ubrane lekko, a na niebiesko jeśli ciepło. Następnie opisz rysunki mówiąc I’m wearing a (coat) and (boots).
ćw. 14 - Popatrz na rysunek i zaznacz tikiem ( v ) te dzieci, które są ubrane odpowiednio do pogody, a krzyżykiem (x) te, które nie są.
Podręcznik, str. 59:
ćw. 16 - This is Rapunzel and Flynn (to jest Roszpunka i Flynn). Posłuchaj nagrania ( CD3.16), zatrzymuj je po każdym zdaniu. Jeśli zdanie jest zgodne z obrazkiem, mów YES, a jeśli jest nieprawdziwe, mów NO.
Zeszyt ćwiczeń, str. 59:
ćw. 15 - odnajdź właściwą drogę w labiryncie i zakreśl napotkane na drodze ubrania. Napisz nazwy ubrań po śladzie. Wypowiedz je na głos.
ćw. 16 - a teraz Samoocena. Jeśli potrafisz powiedzieć po angielsku co przedstawiają wszystkie rysunki w danej ramce, przyklej przy niej naklejkę z końca zeszytu ćwiczeń z bohaterami rozdziału 7 (jeśli nie masz naklejek, narysuj wesołą buźkę). Jeśli nie do końca potrafisz nazwać obrazki - wstaw smutną minkę lub coś według własnego pomysłu, a potem powtórz jeszcze raz wszystkie wiadomości np. ze słowniczkiem na końcu ćwiczeń lub zaglądając do zeszytu.

 

 

 

04.05 – 08.05.2020

W tym tygodniu utrwalamy nazwy ubrań i opisujemy ubrania.

I’m wearing green trousers. Mam ubrane zielone spodnie.

Proszę powtórzyć i utrwalić nazwy ubrań. Możesz wykorzystać do tego stronę:
https://quizlet.com/500771971/nea-1-unit-7-my-clothes-flash-cards/

 

Otwórz podręcznik na stronie 57 zad.11 – spróbuj nazwać wszystkie ubrania uczestników balu ( podaj ich kolor i nazwę np.: a black hat – czarny kapelusz, purple boots – fioletowe buty). Następnie posłuchaj nagrania ( CD3 nagranie 13) i wskaż właściwe postacie na obrazku.

 

Zad.12 – zobacz na zdjęcie dzieci grających w grę, odszukaj w swoich materiałach do wycinania takie karty jak mają dzieci na obrazku, wytnij je i zagraj w grę. Gra polega na układaniu postaci według opisu – jedna osoba układa własną postać i opisuje ją, np.: I’m wearing a blue hat. Zadaniem drugiej osoby jest ułożyć taką samą postać według usłyszanego opisu.

 

Otwórz ćwiczenia na str.56:
Zad. 9 – popatrz na rysunek, przeczytaj nazwy ubrań i zakreśl właściwe kolory (zgodne z ubrankami na rysunku).
Zad.10 – popatrz na rysunek Myszki Minnie, napisz po śladzie i przeczytaj zdanie.

 

Ćwiczenia str. 57:
Zad. 11 – zakreśl w każdym rzędzie rysunek odpowiadający rysunkowi po lewej stronie.
Zad. 12 – przeczytaj zdanie i pokoloruj rysunek pirata zgodnie z opisem.

 

Zabawa: Remanent w szafie - zróbcie mały przegląd ubrań w szafach i spróbujcie opisać swoje ubrania po angielsku, np.:
It’s a dress. – To jest sukienka. It’s red. – Jest czerwona.
It’s a T-shirt. It’s black and orange.

 

 

 

27-30.04.2020

W tym tygodniu czas na historyjkę. Co tym razem przytrafiło się myszce Mickey, Minnnie i Pluto?
1. Otwórz książkę na str. 56. Przyjrzyj się obrazkom. Wejdź na eDesk i włącz nagranie (CD3, scieżka 11) – jeśli ktoś będzie miał problem z odnalezieniem nagrania to proszę o kontakt. Słuchaj historyjki kilka razy i staraj się zapamiętać co mówi Minnie: I’m wearing.. – Mam ubrane…

2. Włącz nagranie jeszcze raz. Tym razem zatrzymuj je po każdej wypowiedzi i powtarzaj na głos.

3. Popatrz teraz na swoje ubrania i spróbuj opisać co masz ubrane.
Wskazówka dla rodziców. Zapis historyjki, podobnie jak teksty piosenek, znajduje się w „Poradniku dla rodziców” , który umieściłam w pierwszej lekcji.

3. Zad. 7 str. 55 w ćwiczeniach – pokoloruj rysunek według klucza.

4. Zad.8 str. 55 w ćwiczeniach – poszukaj w ciągu wyrazów nazw ubrań, zakreśl je i połącz z odpowiednim rysunkiem

Zachęcam do ćwiczenia słownictwa na stronie:
https://quizlet.com/500771971/nea-1-unit-7-my-clothes-flash-cards/

 

 

15 – 24.04.2020


W tym tygodniu uczymy się nazw ubrań i powtarzamy kolory.

Podręcznik str.52 , 53 i 54:

Posłuchaj rymowanki CD 3 nagranie 1. Rymowanka w tym rozdziale związana jest z ubraniami. Jej słowa zawierają polecenia, jaką część garderoby należy założyć – Put on - Załóż .

Posłuchaj nazw ubrań w zadaniu 2 i 3 ( CD 3 nagranie 3 i 4) i powtórz je kilka razy.

W zadaniu 4 posłuchaj co dzieci mają ubrane i wskaż palcem odpowiednie dziecko ( CD3 nagranie 5)

Posłuchaj piosenki str 54 – CD 3 nagranie 7. Piosenka związana jest z obrazkiem na stronach 54-55 podręcznika i opowiada o malowaniu i łączeniu różnych kolorów.

Proszę zrobić zadania w ćwiczeniach na str.: 52, 53, 54.

Polecam ćwiczenia online:

https://www.youtube.com/watch?v=Q_EwuVHDb5U – poćwicz wymowę słówek

https://learningapps.org/8761618 - zagraj w grę

https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU – posłuchaj piosenki

https://learningapps.org/7752893 - kolory –posłuchaj i połącz

 

 

 

06.04.2020 – 08.04.2020

 

Easter – Wielkanoc. Poznajemy słownictwo związane z Wielkanocą

Otwórz podręcznik na str. 70:

Zad 1 Posłuchaj odgłosów i wskaż odpowiedni obrazek. Powtórz każde słowo kilka razy – postaraj się zapamiętać nazwy.

Zad. 2. Posłuchaj piosenki i wskaż na obrazku rzeczy, których nazwy usłyszysz w piosence.

Zad. 3 EASTER BASKETS - KOSZYCZKI WIELKANOCNE - przyjrzyj się uważnie obu obrazkom i znajdź pięć różnic.

Zad. 4. Przeczytaj w ramce cyfry i słowa. Narysuj na kartce Easter basket (koszyczek wielkanocny) i odpowiednią liczbę wskazanych w ramce przedmiotów.

 

Ćwiczenia str. 69:

Zad. 1 – Napisz wyrazy po śladzie, przeczytaj je i połącz z odpowiednim obrazkiem.

Zad. 2 – Znajdź i zakreśl w każdym rzędzie rysunek odpowiadający rysunkowi po lewej stronie. Następnie pokoloruj pary rysunków.

 

Dla chętnych:

Bajka do obejrzenia na stronie: youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4

Słownictwo : https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

 

Życzę Zdrowych Spokojnych Świąt i odpoczynku w czasie przerwy wiosennej :)

 

 

Język angielski 30.03.2020 – 03.04.2020

 


W miarę możliwości cały czas utrwalaj materiał już zrealizowany. Używaj podręcznika, ćwiczeń, poradnika dla rodziców, nagrań oraz poniższych stron z ćwiczeniami interaktywnymi.

 

Nagrania do podręcznika New English Adventure dostępne są na portalu https://edesk.pearson.pl/Account/Login?returnUrl=%2F&page=student

 


Gry edukacyjne utrwalające słownictwo znajdują się na stronie https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/klasa1oraz gry edukacyjne utrwalające słownictwo związane z domem są na stronach:

 

https://learningapps.org/9757727

https://learningapps.org/2501510

https://learningapps.org/9886472

 Lekcja 1

 

Otwórz podręcznik na stronie 48 i posłuchaj historyjki (nagrania do podręcznika New English Adventure dostępne są na portalu eDesk.pearson.pl)

Następnie zrób zadania w ćwiczeniach na stronach 48 i 49:- w ćwiczeniu 9 posłuchaj nagrania i wpisz kolejno cyfry w kratki obok rysunków,

 - w ćwiczeniu 10 narysuj po śladzie i powiedz nazwy tych przedmiotów, następnie napisz po śladzie wyrazy i powiedz gdzie znajdują się ta przedmioty,

- w ćwiczeniu 11 napisz po śladzie wyrazy i przeczytaj je,

 - w ćwiczeniu 12 znajdź na rysunkach przedmioty z ćwiczenia 11, pokoloruj je na taki sam kolor jak w ćw.11 i powiedz w jakim pomieszczeniu one się znajdują.

 

Zagraj w grę https://learningapps.org/9757727

 

 

 

Lekcja 2

 

Oglądnij nagranie na płycie DVD New English Adventure 1 – odcinek 3.

 Zrób ćwiczenie 15 na stronie 51 – napisz po śladzie wyrazy i połącz je z przedmiotami na rysunku.

 Zagraj w grę na stronie: https://learningapps.org/9615860

 

 Jeśli ktoś będzie miał problem z wejściem na portal eDesk.pearson.pl to proszę o kontakt email ( wiolamitus@interia.pl ) lub sms ( mój numer: 507655410) - prześlę nagrania na e-mail.

 


Miłej zabawy oraz oczywiście nauki.

 

 

Proszę ćwiczyć słownictwo z 6 rozdziału.

Nagrania do podręcznika są dostępne na portalu eDesk.pearson.pl

Gry edukacyjne utrwalajace słownictwo są na str. https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/klasa1